Subject: FW: 13896P Harju maakond Saue vald Turba asula Elasa ja Telia sidevõrgu ühendamine Kooskõlastuse taotlus Transpordiamet
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Aug 2025 09:58:51 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/25/12204-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Asta Jõeluht <[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 19, 2025 3:32 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Vs: 13896P Harju maakond Saue vald Turba asula Elasa ja Telia
sidevõrgu ühendamine Kooskõlastuse taotlus Transpordiamet

Tere

Edastan korrigeeritud projektlahenduse koos põhjendustega. Kahjuks ei
õnnestunud telefoni teel ühendust saada.

1. Arvestatud nõudega 1.2m, va väljavõte olemasolevast ELASA multitorust.
Põhjus: Olemasoleva multitoru torujätku paigaldussügavus on 1.09m
maapinnast.

2. Lisatud

3. Olemasolevalt trassilt väljavõtte kaeviku kaugus ei vasta nõuetele.

Põhjus: ELASA trass on paigaldatud ajal, kui oli tee katastriüksusel oli
lubatud paigaldussügavus 1.0 ja samuti olid paigalduskauguse nõuded
teised..

Ideaalne väljavõtte koht on olemasolev torujätk mahasõidu lähedal
(paigaldussügavus 1.09m), mis vajab kõige väiksemat avatud kaevikut ja
samuti minimaalset kaeviku lahtioleku aega vaid torude  ühendamiseks.

Väljavõtte asukoha muutmine pole otstarbekas, sest ELASA trass paikneb
Turba-Lehetu tee ääres ja asukoha muutmine muudab olukorra keerulisemaks,
sest Telia sidekaevu pole  läheduses.

Asendiplaanile on lisatud ELASA teostusjooniselt kõrgusarvud.

4. Lisatud info – Vesimentor De 800, maapinnani 0.7

5. Lisatud joonis 3 Ristlõiked

6. Lisatud

7. Talumise lepinguga hakkab tegelema OÜ Kirjanurk peale projektlahenduse
kooskõlastamist Transpordiameti poolt.

Talumise lepingu ja garantiikirjade nõue lisatud seletuskirja. Vt pos 3.1.

Lugupidamisega

Asta Jõeluht

Projekteerija

Tel +372 5267737

a <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

Saatja: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 15. august 2025 15:50
Adressaat: Asta Jõeluht <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: 13896P Harju maakond Saue vald Turba asula Elasa ja Telia
sidevõrgu ühendamine Kooskõlastuse taotlus Transpordiamet

Teie 22.07.2025

Meie 15.08.2025 nr 7.1-2/25/12204-2

Asta Jõeluht

Kirjanurk OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

22.07.2025 esitasite taotluse kooskõlastada side maakaabelliini projekt OÜ
Kirjanurk nr 13896P „Harju maakond Saue vald Turba asula Elasa ja Telia
sidevõrgu ühendamine“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11166 Turba-Lehetu tee km 0,66
teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud Transpordiameti juhendiga: „Nõuded
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>  tehnovõrkude teemaale
paigaldamise kavandamisel“ ning me ei pea võimalikuks esitatud Projekti
kooskõlastada. Projekti materjalide korrigeerimisel palume lähtuda
Transpordiameti juhendist, muuhulgas toome välja alljärgnevad
tähelepanekud:

1.	Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas palume järgida
Transpordiameti juhendus toodud väärtusi. Sealhulgas juhime tähelepanu, et
tehnovõrgu vähim sügavus teemaal mulde nõlvast kuni 1m kaugusel on 1,2m,
palume kajastada ka vastavalt ristmeväljajoonisel.

2.	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud avatud kaeve
korral ehituskaeviku piirjooned (sh tingmärkides) ning riigitee
kaitsevööndi piirid.

Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi ulatuses välja
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus ning
kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

Asendiplaanil kajastada avatud meetodi lõigus: sügavus, kaitsetoru nõuded,
ehituskaeviku piirjooned. Sealhulgas juhime tähelepanu, et ehituskaeviku
piirjooned kajastada ka olemasoleva trassi asukohas, kus lahtikaeve
toimub. Juhime tähelepanu, et kas ühendamine on võimalik teostada
mahasõidu all oleva kaitsetoru läheduses/juures.

3.	Avatud kaeviku paiknemine ja kaugused ei vasta Transpordiameti
juhendile. Asendiplaani joonisel näidata avatud kaeviku kaugused riigitee
nõlva alumisest joonest ja tee kattest. Avatud kaevikud

ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva
puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes
lähemal kui 2,0 m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu
rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk
1:1).

Juhime tähelepanu, et alternatiivina palume kaaluda lahendust mõnes muus
asukohas, kus avatud kaevikute kaugused vastavad Transpordiameti
juhendile.

Äärmisel juhul saame erandina kaaluda antud lahendust, kui esitatakse
katete taastamise läbilõige antud asukohas, kus nähtub, taastamise ulatus,
nõlvus 1:1, korrektselt kajastatud avatud kaeve kontuurid sh ka
olemasoleva sidetrassi lahtikaeve asukohas. Asendiplaanil kajastada
kaeviku põhja kontuur ja nõlva kontuur.

Lisaks palume juurde esitada olemasoleva ELASA sidetrassi kohta
teostusmõõdistus ning kajastada ka olemasoleva sidetrassi sügavused
projekti asendiplaanil antud asukohas (5-6m ulatuses).

4.	Asendiplaanil ning seletuskirjas kajastada riigitee maaüksusele
planeeritava sidekaevu andmed (mõõdud, tüüp). Riigitee maaüksusele saame
lubada ainult uputatavaid kaeve, antud asjaolu kajastada projektis. Palume
kajastada tüüpjoonis/läbilõige kaevust. Lisaks kajastada asendiplaanil ja
seletuskirjas, kui sügavale jääb maapinnast kaevu kaas.

5.	Ristmevälja joonisel võtta aluseks Nõuete lisa 3. Joonistele tuleb
kanda olemasoleva tee ja teekatte kontuur, olemasolevate ja
projekteeritava Tehnovõrgu asukoht ja nende sügavused maapinnast ning
teekattest, teemaa piirid, puurimiskaevikute asukohad ja kontuurid ning
nende kaugused teekattest ja/või muldkeha alumisest nõlvajoonest,
kaitsetoru paiknemine. Horisontaalne mõõtahel siduda tee teljega.

6.	Seletuskirjas palume kajastada riigitee maaüksusele rajatava
kaitsetorude tugevuse andmed, sügavuse osas asjaolu, et teemaal mulde
nõlvast kuni 1m kaugusel on min sügavus 1,2m. Sidekaevuga seotud asjaolud,
tüüp, mõõdud, kas tegemist on uputatava kaevuga ning kui sügavale kaev
rajatakse ja kui sügavale jääb kaevu kaas maapinnast.

7.	Seletuskirjas palume kajastada, et Tehnovõrgu riigiteealusele
maale paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne projekti
realiseerima asumist esitama Transpordiametile vormikohase taotluse koos
projektis kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja
talumise lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval Transpordiameti kodulehel).
Sõlmitud leping on aluseks riigitee alusel maal projektijärgsete tööde
teostamiseks vajaliku liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Lisame juurde, et tehnovõrgu omanikel (TELIA, ELASA) tuleb esitada
Transpordiametile garantiikirjad kehtivusajaga 5 aastat, milles kirja
väljastaja tagab ehitustööde tõttu teele ja riigitee maale tekkinud
võimalike kahjustuste likvideerimise oma kuludega.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Asta Jõeluht <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 22, 2025 7:49 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 13896P Harju maakond Saue vald Turba asula Elasa ja Telia
sidevõrgu ühendamine Kooskõlastuse taotlus Transpordiamet

Lugupidamisega

Asta Jõeluht

Projekteerija

Tel +372 5267737

a <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee